• (20)952-1412
  • 270-3013
  • 1142. Bp. Tengerszem u. 84.
  • udvari.laszlo@udvariautomobil.hu
  • H-P: 8.00-17.00

Autókezelési jótanácsok

hasznos

Minden elvégzett kötelező szerviz alkalmával elhelyezünk egy matricát a motortérben, amin feltüntetjük az elvégzett olajcsere időpontját és aktuális km-óra állását, majd a következő olajcsere esedékességének dátumát és km-ben feltüntetett óra állást is. Ezen a matricán megtalálható még az olajcsere alkalmával betöltött olaj fajtája is.

Olaj utántöltés alkalmával célszerű ugyan azt a fajta olajat használni. Érdemes 5000km-enként bejönni a szervizbe, ahol soron kívül leellenőrizzük a folyadékszinteket (hűtőfolyadék, ablakmosó, fékfolyadék, olajszint) és átnézzük az autó világítását.

Ősztől Tavaszig, amikor az időjárás nem igényli az utastérben a hűtést, érdemes kikapcsolni a klímakompresszort a kopása, elhasználódása csökkentése és az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében. Ha megfogadják a tanácsot, akkor viszont kb. két hetente kapcsolják be a klímakompresszort egy percre, ugyanis a rendszerben lévő olaj nem csak a kompresszor kenésére szolgál, hanem a rendszer tömítettségének megőrzése is feladata. Két hét alatt visszafolyik a csövekben az olaj az alsó pontokra és a tömítő gyűrűk a csatlakozásoknál kiszáradhat, ami a hűtőközeg elszivárgását okozhatja. Attól, hogy kikapcsoljuk a klímát, még használhatjuk AUTO állásban a Légkondicionáló rendszert csak az AC gombot kell off-ra állítani. Esőben vagy párás időben, viszont ha hideg van, akkor érdemes bekapcsolni a klímakompresszort, ugyanis amellett, hogy az egyik feladata a klímának a hideg levegő előállítása,még a levegő párátlanítása is a feladatai közé tartozik.

Ne várják meg, hogy kifogyjon az autóból az üzemanyag, mielőtt megjelenne a sárga lámpa, vagy legkésőbb, amikor felvillan a lámpa, akkor tankolják tele az autójukat. Különösen a diesel autóknál veszélyes kiüríteni a tankot, mert lelevegősödik a rendszer, és nehezen lehet lelégteleníteni. Ha ez mégis sikerült, akkor a D5-s modelleken tankolás után 2xmásfél percig hagyják rajta a gyújtást, és az üzemanyag pumpa légteleníti a rendszert. Az új diesel motorok igénylik a megfelelő minőségű megbízható forrásból származó tiszta gázolajat.

Azokon az autókon, amelyek turbómotorral vannak szerelve oda kell figyelni a vezetési stílusunkra. Autópályán történő vezetés közben, illetve sportos vezetés után a turbó úgy felhevül, hogy az esetleges hűtés megszűnésének hatására maradandó károsodást szenved. Például, autópálya szakasz után, ha kiáll tankolni az utolsó kilométert visszafogott tempóval vezesse le, vagy benzinkúton, mielőtt leállítja a motort, járatni kell pár percig a Turbót, a motor járása közben a hűtővíz, és a motorolaj hűti, illetve keni . Ha a motort leállítom, a folyadékok keringése megszűnik, és így nem tudja elvezetni a felesleges hőmennyiséget.